Verkstadsplock och blompyssel

Idag har vi varit i vår lilla verkstad hela familjen och plockat och fixat. Nencia, min kollega i företaget, är i Nicaragua och min familjen och jag åker snart till Blekinge på en tvåveckorssemester. Men i juni kommer vi dra igång vårt skapande ordentligt. Ser verkligen fram emot alla loppisar vi ska fynda på och allt fint vi ska pyssla. Känns så himla kul att vi är två i det här. 
 
 
Efter verkstadbesöket har det städats här hemma och jag har gett mina blommor lite kärlek, ny jord och delvis ny placering. Bara att ändra om lite bland växterna i hemmet gör att det känns lite nytt och kul. Några helt nya blommor inhandlades också tidigare idag och jag kunde bara inte motstå en stor härlig solros som nu pryder fönsterkarmen i köket. Jag är verkligen svag för gult just nu, ett sexpack solgula penséer väntar på att bli utplanterade under morgondagen. Härligt med ledig söndag!
/Sofie

Kommentera här: