Sommarkuddar med applikation - DIY

 
Till mamma, som satsar på lite marin stil i sitt nya hus vid havet, har jag sytt de här somriga kuddarna. Det randiga tyget är köpt på Panduro Hobby och applikationerna är gjorda av gamla urtvättade jeans. Applikationer är ett kul sätt att göra inredning personlig och om man inte har något emot lite "ruffiga" kanter på motivet är det bara att klippa ut från önskad tygbit, nåla fast på önskat ställe och sy med liten sick sack nära motivets kant. Sy sakta och tänk på att hålla både tyget och applikationen släta.
 
 
 
Riktigt urtvättat tyg är perfekt att göra applikationer av då det inte (förhoppningsvis) fäller i tvätten. Tänk på att även färdiga gamla inredningstextilier kan bli kul igen med snygga applikationer!
/Sofie

Kommentarer:

1 Bodil Åkerström:

skriven

Jag är jättenöjd med mina kuddar, dom lyser upp hela rummet och ger en härlig sommarkänsla, jag blir glad varje gång jag går genom rummet.

Tack Sofie!

Kommentera här: