Reportage och nytt synsätt

 
 
Idag kom tidningen StyleRoom ut i butik och reportaget från vår lägenhet blev jättefint. Känns väldigt kul och väldigt speciellt att se sitt eget hem i tidningen! 
 
Precis som det beskrivs i reportaget så måste jag känna glädje när jag kommer in i ett rum, annars vill jag göra om. Mitt vardagsrum som jag nu pysslat med ett tag har fortfarande inte riktigt fått mig att känna den glädjen. Igår tog jag därför undan alla textilier från rummet. Kvar blev bara min nya gardin och mitt nya överdrag på "myshörnan" samt mattan. Nu kunde jag äntligen se på rummet med nya ögon och inse vad jag skulle vilja ha för färger och mönster ihop med gardinen och överdraget.
 
Ibland måste man börja om från början istället för att bara fylla på, man behöver få ett nytt synsätt, och det gäller inte bara i inredningssammanhang.
 
/Sofie

Kommentera här: