Grönska, after work och arbetslivet

Nu har även Åre börjat bjudas på små skott av grönska trots snö och kallt och idag bjöds det på after work på jobbet. Härlig tacobuffé och härliga arbetskamrater!
 
 
Jag trivs verkligen bra på min arbetsplats även om inte arbetsuppgifterna är så hemskt inspirerande alla gånger. Men det finns mycket som ska klaffa för att ett arbete ska vara trivsamt och de positiva delarna av mitt jobb överväger med råge dom få negativa. Jag har svårt att förstå de människor som lägger ner hela sin själ i sitt arbete. Själv har jag insett att en perfekt balans mellan arbete och familj/fritid är vad jag vill ha. På jobbet fokuserar jag på mina arbetssysslor och när jag kommer hem så kan jag lägga all fokus på familj och intresse. Jag behöver aldrig ta med mig arbetet hem. Det bästa av allt är att mina stora intresse pyssel och heminredning nu ska bli min bisyssla i och med Nencias och mitt företag Lyckligt Återbruk. Känns fantastiskt att få förverkliga en så spännande idé som passar så bra som komplement till ett bra jobb.
 
 
Följ ditt hjärta istället för att offra din själ.
/Sofie

Kommentarer:

1 Kerstin Johansson:

skriven

Rätt tänkt Sofie.
/Kerstin i Järpen

Svar: Tack Kerstin!
Sofie

Kommentera här: