Snö och barnrum

 
Äntligen täcker snön marken igen och dagens skidåkning var tydligen riktigt bra. Själv jobbade jag långdag som vanligt på söndagar och får väl hoppas att det är lika bra till nästa helg.
 
 
När lilltjejen fick flytta in till storebror i förra veckan så fick vi äntligen barnrummet i ordning. Nu känns det både praktiskt och fint. Stora killen har fått ta den blåa sängen som tidigare stod i gästrummet och verkar sova väldigt gott. Lillan sover fortfarande i sin spjälsäng. På väggen ovanför sängen har jag dragit en ståltråd mellan två skruvar så jag kan sätta upp barnens teckningar med klädnypor. Bordet mellan de små fåtöljerna är även en förvaringskorg som rymmer allt duplolego. Den älskade "puffen" som barnen sitter i när de kollar på film har fått ett nytt randigt överdrag av två ihopsydda plädar från Ellos. Även kuddarna är från Ellos. Gardinen och överkastet har jag sytt själv av ett ett tjockare tyg från IKEA. Detta hängde tidigare som gardiner i vardagsrummet. Återanvänd på nytt sätt så känns det nytt.
 
 
Jag tror aldrig man kan få för mycket förvaring i ett barnrum. Väldigt skönt att snabbt kunna få undan leksakerna när det ska städas. Vi har därför satsat på två ordentliga skåp som sväljer mycket. Det lilla skåpet bortskänktes och det stora Ikeaskåpet betalade vi 500 kr för begagnat. Perfekt!
/Sofie
 

Kommentera här: