Posering och panelkuddar

Igår fick vi besök av sambons bror med familj. Mycket trevligt! Två små kusiner och våra två busar gör att här är fullt ös. Nu är vi precis hemkomna från skidbacken med korvgrillning och är så där härligt eftermiddagsslöa. Tyvärr har det börjat regna! Vädret är som sagt en katastrof den här vintern.
 
                          
                          
 
Hann sy två nya kuddfodral tidigare i dag av en panelgardin. Kände att jag behövde lite nytt i soffan och hittade jättesöta panelgardiner i garderoben som jag glömt bort. När jag skulle fota dom var det en liten kille som tyckte det vore mycket bättre om jag fotade honom istället. - Fota när jag gör något roligt mamma!
 
 
Det är väldigt praktiskt att använda just panelgardiner till kuddfodral eftersom dom har bra bredd och redan är sydda i kanterna. Alltså går det lätt och snabbt att få ihop, tre raksömmar så är det klart.
 
 
Jag gjorde en örngottsvariant så att det ska vara lätt att ta av och tvätta fodralen. En panellängd räcker då till två snygga kuddfodral. Enkelt och snabbt, den bästa kombinationen jag vet när det gäller pyssel!
/Sofie
 
 
 

Kommentera här: