Picknickdrömmar och melamin

Ett av mina senaste loppisfynd var fem små söta uppläggningsskålar i melamin. Just nu används dom vid en picknick i barnens koja i vardagsrummet. Själv drömmer jag om att en picknick ute i det gröna snart ska bli möjligt vädermässigt.
 
Bild lånad från www.broarne.se.
 
När jag kikade igenom nyheterna hos en av mina favoritwebbutiker, Broarne, så hittade jag denna inspirerande bild med en toksnygg termos, en söt kylväska och supersnygga plastburkar i trepack. Burkarna finns i flera olika färger och med olika mönster på locken för endast 85 kr för tre.
 
Bild lånad från www.broarne.se.
 
Ett märke som gör mycket fina saker i melamin är danska Rice. Detta märke säljs i ett flertal webbutiker så som broarne.se, rumattälska.se, systerlycklig.se och bagarenochkocken.se med flera. Googla på Rice melamin så får du se underbara bilder.
 
Bild lånad från www.rumattälska.se. Rice melaminmuggar i sexpack 209 kr.
 

Jag är som tidigare nämnts väldigt svag för Ingela Arrhenius färgglada bilder och funderar på att börja samla på hennes underbara melamintallrikar! Finns bland annat hos rumattälska.se, bluebox.se, frokenhilda.se, mokkasin.com och favoritsaker.se.
 
Bild lånad från www.mokkasin.com.
 
Nu är vi bjudna på middag hos goda vänner och ska få se deras nya hus. Ska bli så spännande! 
/Sofie
 
 

Kommentera här: