Soluppgång, fynd och köksstolar

På väg till jobbet idag på morgonen kunde jag bara inte motstå att plocka upp mobilen och fota trots att fingrarna värkte av kyla efter första bilden. Men det var det värt. Bjöds på en helt underbar soluppgång!
 
 
 
När jag kom hem efter en stressig dag på jobbet så var en underbar vän på besök och hade lagat en väldigt god vegetarisk gryta som serverades med turkisk youghurt och persilja. Ett glas rött blev ett utmärkt komplement. Det har med andra ord varit en mycket trevlig kväll och i morgon är jag och barnen lediga så då ska det pysslas.
 
 
Tog en sväng inom Röda korsets second hand butik i tisdags och fyndade som vanligt. En hel kasse med snygga tyger men även en härlig träljusstake och en söt liten lampfot i trä. Nu ska jag bara bestämma vilken härlig färg dom ska målas i. Tapeterna beställde jag från maleributiken.se. Dom säljer 1 meters bitar av tapet och jag hittade dessa tre härliga som nu ska få pryda mina köksskåp. 
 
 
Ett av tygen jag fyndade var detta roliga med dalmatiner som jag direkt visste skulle hamna på mina köksstolar. De små virkade dukarna fick bli en kul detalj fastsatta med vanligt textillim och kantbandet är textiltejp köpt på pyhobby.se. Lätt som en plätt att sätta dit och snyggt blev det.
 
 
 
Köket börjar så sakta ta form. Får se vad som hinns med i morgon. Tapeterna är prio ett.
/Sofie

Kommentera här: