Lite nytt i köket

Det har varit två riktigt kalla och blåsiga dagar här i Åre och jag känner mig kall ända in i själen efter att ha sprungit mellan bil och stugor på jobbet. Tio sekunder utan handskar och händerna gör ont. Nu sitter jag uppkrupen i soffhörnet under en stor pläd och funderar över mitt kök. Mina nybeställda saker har kommit!
 
Hissgardinen från Ellos, 109 kr, blev jättebra och jag är nöjd med mitt val av mönster. Enkla svartvita ränder till skillnad mot färgbomben jag hade tidigare. Bara en sådan här liten detalj ändrar hela uttrycket i köket. Trots avsaknaden av färg tycker jag alltid att kombinationen svart och vitt är väldigt fräscht och snyggt och känns aldrig blekt och tråkigt. 
 
 
Löparen till köksbordet, även den från Ellos 98 kr, var snygg med sitt härligt grafiska mönster och sin gula färg. En läckert färgglad fruktskål på den och det kommer bli perfekt.
 
 
Jag hade dock gjort en missbedömning när jag beställde tyg till mina köksstolar. Jag ville ha ett tåligare tyg och bestämde mig därför för vaxduk. Men det finns olika typer av vaxduk. När man ska använda det till möbler inomhus fungerar det bäst med ett lätt akrylbelagt tyg. Jag chansade på att så var fallet med denna extremt snygga vaxduk från mexicanabazar.se. Tyvärr hade jag fel. Den var extremt plastig. Nu ligger den på bordet och jag älskar verkligen mönstret och hur bra den passar in i köket. Men som duk vill jag inte ha den och jag försöker förtvivlat komma på hur jag ska använda den. En tanke är att byta ut tapeterna i köksskåpet mot vaxduk och att göra resterande bit till bordstabletter... Men jag grubblar vidare. Återkommer med resultatet.
/Sofie
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: