Bättre fynd än jag trott!

 
 
Blev ytterst förvånad idag när jag satt och kikade på sajten got2get.se (köp och säljsajt för vintage och retro) och hittade detta soffbord till salu för 2000 kr. Heter tydligen Concord och är ett designbord från 50-60 talet. Kikade vidare på nätet och hittade ett flertal som sålts på Bukowskis för 1000-1500 kr. Inga jättesummor men betydligt mer än 100 kr...
 
 
100 kr var nämligen vad jag gav för mitt när jag köpte det på en loppis i sommras. Jag förälskade mig i det fina underredet och hade tänkt slänga glasskivan och skaffa en ny skiva. Tillslut kom jag fram till att skivan var praktisk med sina lite runda hörn när man har små barn och klädde istället in den i en hundtandsmönstrad vaxduk från Broarne.
 
 
Älskar mitt bord och tydligen var det ju ett bättre fynd än vad jag trott. Kul när man upptäcker sånt. Sälj det sa sambon idag, ha ha!
/Sofie
 
 
 
 
 

Kommentera här: