Idag rann tårarna

I eftermiddags körde mina föräldrar tillbaka ner mot Blekinge och tårarna började rinna så fort dom försvann ut genom dörren. Att jag snart är 36 år och själv har valt att flytta till en plats ca 120 mil från min hemstad gör det inte lättare att se dom gå, tvärtom. Nu känns det som att jag bär skuld till sonens sorg över att behöva skiljas från mormor och morfar. Jag vet ju att det går över och att han, precis som vi, trivs bra här i Åre. Men den där första saknaden är värst att se. Är man fyra år gammal har man lite svårt att förstå det där med att vi ses igen om fyra månader. Fyra månader går inte att beskriva på ett sätt som låter som "snart" i hans öron. Det är snarare en evighet...
 
Underbar utsikt från Karolinermonumentet i Duved
 
Men innan dom åkte hade vi en härlig dag i solskenet. Vi satt länge uppe vid Karolinermonumentet i Duved och njut av utsikten och god fika medan barnen lekte och hade skoj. Lillkillen har till sin stora glädje lärt sig att blåsa upp ballonger själv och lillan har varit superbrandman i två dagar och sprang runt i sin brandmanshatt och en röd superhjältemantel och jagade ballonger.
 
Fika, bus och lek i solen
 
Därefter fixade mamma till en underbar lunch i husbilen som vi åt vid Tegeforsens brusande vatten innan vi begav oss hemåt för att säga hej då. Nu börjar semestern närma sig sitt slut och det känns naturligtvis lite trist, men vi har haft tre riktigt mysiga veckor och fortfarande är det ju två dagar kvar att njuta av.
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
/Sofie

Kommentarer:

1 Kerstin:

skriven

Åh vad jag känner igen detta. När vi åkte hem till Solna, efter att ha varit i Järpen. Eller omvänt, när det var dags för kusinerna att åka "ifrån" oss. Tårarna flödade. Nu bor jag i Järpen sedan 1995, och trivs./Kerstin

2 Bodil Åkerström:

skriven

Lilla gumman! Jag tror inte att Rasmus för en sekund tänker i dom banorna, han älskar sin mamma och pappa o vill vara där dom är, klart att han blir lite ledsen när mormor o morfar åker hem efter några intensiva o roliga dagar men det är ju helt naturligt! Det blir desto roligare nästa gång dom dyker upp som gubben i lådan! <3

Kommentera här: