Kampen om penicillinet

Vi är sjuka igen lilltjejen och jag. Förkylning och magsjuka för min del och förkylning med en spräckt trumhinna som följd för lillan. Nu går vi här hemma och segar, tittar på Tingeling (tillfällig idol) och tycker lite synd om oss själva för att vi inte orkar vara ute och njuta av det härliga vårvädret.
 
Sen har vi kampen som ska genomföras tre gånger om dagen! En spräckt trumhinna kräver penicillin. Penicillin smakar apa. Inget barn (antar jag) dricker frivilligt något som smakar apa. Alltså blir det en kamp med skrik, gråt och fasthållning varje gång. Om vi får i henne en tredjedel av dosen så får vi vara nöjda så som hon spottar och fräser. Men det verkar inte finnas någon genväg, har googlat men utan vidare resultat. Bara att hålla fast dom tydligen men det hjälper ju inte när allt rinner ut igen!?

Min stackars lilltjej! Tingeling och välling dags...
/Sofie
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Gokväll!!
Skojig o bra blogg du har 👍
Inget roligt alls o ge barnen antibiotika, har 2 barn själv. Men har fått en annan antibiotika av läkaren, bactrim. Smakar banan!
Ha de bra!! Mvh Tessan

Svar: Hej Tessan! Vad kul att höra att du gillar min blogg. Jag hade gett vad som helst för en annan antibiotika! Tack för tipset! Hoppas du fortsätter kika in.Mvh Sofie
Sofie

Kommentera här: